Nautasign wordt MultiPress Certified Catalogue Partner

9 Juni 2021

Samenwerking tussen Nautasign en MultiPress

Dataline, marktleider in ERP/MIS-software voor printproductiebedrijven, kondigt aan nauwer samen te gaan werken met het Nederlandse Nautasign. Via het MultiPress Certified Partnership zijn de sign-, textiel- en grootformaatmaterialen van Nautasign ook direct beschikbaar in de MultiPress software.

Vertrouwde omgeving, nieuwe functionaliteit

Deze samenwerking biedt voordelen voor zowel MultiPress-gebruikers, Nautasign als Dataline. Bob Herbold, MultiPress Business Development Manager Nederland legt uit: "Deze ontwikkeling beantwoordt aan de vraag van vele MultiPress-gebruikers die steeds vaker bij Nautasign bestellen. Nu hebben ze een zeer eenvoudige en gebruiksvriendelijke manier om dat te doen, vanuit hun eigen vertrouwde MultiPress-installatie."

MultiPress-gebruikers kunnen nu na een paar keer klikken een duidelijk overzicht krijgen van het actuele aanbod, de beschrijvingen en bijbehorende prijzen van Nautasign materialen. Dit scheelt heel wat opzoekwerk, telwerk en administratie. Via simpele zoekfuncties verschijnen dan alle technische gegevens in een oogwenk: productomschrijving, netto prijs en diverse specificaties. Realtime en binnen de vertrouwde MultiPress-omgeving.

Door sneller en eenvoudiger te bestellen, besparen gebruikers ook op stockageplaats want ze hoeven niet langer een uitgebreide voorraad van allerlei materialen en substraten in verschillende formaten aan te leggen.

Marco Kedde, CEO Nautasign: ‘Door deze laagdrempelige koppeling ontsluiten we een belangrijk extra potentieel voor Nautasign via MultiPress. Zo kunnen we de grafimedia-bedrijven nóg beter beleveren van onze topmerken. We zijn dan ook heel trots om deze duurzame samenwerking aan te gaan!’

Meer dan 50 MultiPress Certified Partners

"Dataline heeft met MultiPress al jaren veruit de meest geavanceerde administratieve workflow voor grafische productiebedrijven opgebouwd." vertelt Dataline CEO Dirk Deroo, "De logische volgende stap was het connecteren van MultiPress met soft- en hardware van andere aanbieders. Daarom riep Dataline het certificeringsprogramma in het leven."

Door standaardkoppelingen te realiseren met platformen van financiële en logistieke bedrijven, e-business, prepress en aanbieders van materialen, kunnen deze partners en Dataline op een veilige en gestandaardiseerde manier de toegevoegde waarde van de MultiPress-installatie nog gevoelig verbeteren. "Het resultaat is een next-level automatisatie en efficiëntie-optimalisatie waarbij de klant gebruik kan maken van een duurzame oplossing die door de beide bedrijven ondersteund worden, nu en in de toekomst."

Nautasign wordt toegevoegd aan een lange lijst andere MultiPress Certified Catalogue Partners wiens papier- en substratencatalogus online in MultiPress te consulteren is.

Dirk Deroo, CEO van Dataline: "Het resultaat is een next-level automatisatie en efficiëntie-optimalisatie waarbij de klant gebruik kan maken van een duurzame oplossing die door de beide bedrijven ondersteund worden, nu en in de toekomst."

Alleen maar voordelen

De samenwerking tussen Nautasign en Dataline biedt enkele heel specifieke voordelen:

• Snel en efficiënt: het opzoekwerk bij orderbeheer gaat nu ontzettend snel, wat het hele werkproces bevordert. Zo worden bestellingen vlotter verwerkt, zonder extra werk!
  • Correcte prijzen, gezonde marges: inzicht in de actuele catalogus van Nautasign en overzicht van de individuele prijsafspraken resulteren in een correct berekende verkoopprijs en gezonde marges.
  • Verhoogd servicegehalte: een signmaker of largeformatprintbedrijf kan op deze manier zijn klanten meer keuze uit alle beschikbare materialen bieden.

Wanneer de MultiPress-gebruiker zich inlogt op de website van Nautasign, kan hij de koppeling tussen Nautasign en MultiPress in zijn accountoverzicht activeren.

Over Dataline

Dataline ontwikkelde MultiPress ERP/MIS-software met oog op printmediabedrijven van elke omvang. Als afgetekend marktleider in de Benelux, winnen ze in de rest van Europa snel aan populariteit. Logisch, want om aan complete automatisering te kunnen voldoen, hebben drukkers behoefte aan een hoogwaardige integratie tussen het managementinformatiesysteem en de productie-workflow. Die efficiëntie vertaalt zich gebruikelijk in overduidelijke tijdwinst, hogere marges en lagere foutlast.

Over MultiPress

De MultiPress ERP/MIS-software stroomlijnt elke stap in bedrijfsprocessen van printmediabedrijven. Deze unieke software heeft enkele unieke toepassingen speciaal ontwikkeld met oog op de de sign- en largeformatindustrie. MultiPress is ondertussen beschikbaar in 25 landen en 11 talen en zet de laatste jaren hard in op integratie en koppelingen met partneroplossingen.

Over Nautasign

Nautasign is een dominante speler in de markt van signage, textiel en grootformaat. Ze bieden vanuit Nederland al meer dan 30 jaar ondersteuning aan sign- en printbedrijven, waarbij ze hun ruime kennis en ervaring graag delen. Zo groeide Nautasign inmiddels uit tot één van de grootste en dynamische leveranciers voor de sign- en grootformaatprintindustrie in de Benelux.

Op het gebied van media zijn bij Nautasign de toonaangevende merken als 3M, Orafol, Grafityp, en Prime terug te vinden. Een breed leveringsprogramma zorgt voor vele toepassingsmogelijkheden. Ook pakt Nautasign uit met een groot en modern magazijn in Ede, waardoor alle bestellingen zeer snel geleverd kunnen worden.