Andy Willaert versterkt het Dataline management: "we willen onze ambities uitbreiden én waarmaken"

13 Februari 2023

Brugge – 13 februari 2023

Dataline zet zijn double digit groei ook in 2023 onverstoord verder. Om de ambitieuze doelstellingen van dit Europees groeibedrijf te ondersteunen, werd Andy Willaert aangeworven als General Manager. In deze rol wordt hij verantwoordelijk voor het financieel en operationeel beheer van Dataline.

Dataline nv - met vestigingen in Brugge-Loppem (BE), Amsterdam-Limmen (NL), Willingen (DE) en Parijs (FR) - ontwikkelt ERP (Business) software voor de printmedia-industrie. Met meer dan 10.000 gebruikers is Dataline met MultiPress Software actief in 25 Europese landen. De sterke groei in medewerkers (+65) en omzet (+25%) is er dankzij de best-of-breed ERP software en de internationale expansiestrategie onder leiding van CEO Dirk Deroo. Om deze groei te ondersteunen, werd Andy Willaert als General Manager toegevoegd aan het management team van Dataline.

Andy Willaert studeerde Business Management, Accounting en Fiscaliteit aan de Université de Savoie en volgde management opleidingen bij de Vlerick Business School. De 46-jarige professional is niet aan zijn proefstuk toe: na een lange carrière als General Manager bij Transurb, een dochteronderneming van de John Cockerill Groep, met verschillende internationale vestigingen, gaat Andy nu bij Dataline aan de slag.

Andy Willaert ziet zijn nieuwe positie alvast zitten: “Bij Dataline vind ik een boeiend bedrijf met een sterke visie en grootse ambities: met premium softwareproducten en een sterke expertise blijven groeien in Europa. Dat inspireert mij enorm om met mijn kennis en ervaring de professionalisering bij Dataline te ondersteunen”. Met Andy aan zijn zijde zal CEO Dirk Deroo meer tijd hebben om zijn expansieplannen verder te vervullen: "De opportuniteiten in ons marktsegment zijn groot, maar de bijhorende uitdagingen zijn dat ook. Met een sterk en complementair team kunnen we onze ambities uitbreiden en waarmaken."

Download het persbericht (PDF)

Download beelden (zip)