Een nieuw ‘Certified Partnership’ tussen Kodak en Dataline Solutions

22 Juni 2020

PR Kodak Dataline

Watford, UK, 22 juni 2020 – Recent gingen Kodak en Dataline Solutions een Certified Partnership aan om de procesintegratie tussen hun managementinformatiesystemen (ERP/MIS) en de digitale productie-workflow in de grafische industrie te bevorderen.

Dataline, actief in alle segmenten van de grafische industrie, ontwikkelt en levert MultiPress MIS-software voor print serviceproviders van elke omvang. MultiPress is afgetekend marktleider in de Benelux en wint ook in de rest van Europa snel aan populariteit. Om aan complete automatisering te kunnen voldoen hebben drukkers behoefte aan een hoogwaardige integratie tussen hun managementinformatiesysteem en de productie-workflow. De efficiënte tweerichting-integratie van MultiPress met marktleider KODAK PRINERGY wordt gerealiseerd met behulp van KODAK PRINERGY ‘Business Link Software’ en aanvullende integratie-ontwikkelingen van Kodak en Dataline, die allemaal gebaseerd zijn op open standaarden. Dit maakt 100% connectiviteit met applicaties van derden mogelijk en vergemakkelijkt toekomstige systeemuitbreidingen.

Klanten van beide bedrijven kunnen vanaf nu profiteren van een naadloze, geautomatiseerde en transparante stroom van gegevens door middel van overzichtelijke informatie tussen de backoffice en de productie. Dankzij de nauwkeurige ordergegevens en instructies die van het MIS worden ontvangen, worden de job-bestanden automatisch correct verwerkt in de PRINERGY workflow-omgeving zonder verdere tussenkomst van de operator. Elke opdracht kan nu door de productie worden ingeleid met end-to-end automatisering en maximale efficiëntie tot aan de uiteindelijke uitvoer, offset of digitaal. In de tegenovergestelde richting ondersteunt de gedetailleerde productie-informatie die vanuit de PRINERGY workflow van Kodak aan het MultiPress-MIS wordt geleverd, nauwkeurige kostenberekening, productieplanning en facturatie.

"Deze nieuwe samenwerking tussen Kodak en Dataline zal blijvende voordelen en een aanzienlijke toegevoegde waarde opleveren voor de klanten van onze beide bedrijven", aldus Todd Bigger, Vice President Software, Kodak Print Division. "De samenwerking zal een nog nauwere integratie mogelijk maken, evenals end-to-end automatisering tussen processen die cruciaal zijn om opdrachten snel, economisch voordelig en foutloos te laten drukken als voorwaarde voor een efficiënte en winstgevende print productie".

"We zijn verheugd dat deze samenwerking zal resulteren in een aanzienlijk hogere operationele efficiëntie en precisie, evenals kostenbesparingen en uiteindelijk meer winst voor klanten die werken met softwareproducten zoals KODAK PRINERGY en onze Dataline MultiPress MIS/ERP-oplossing", aldus Dirk Deroo, CEO van Dataline.

Webinar ‘Opties en voordelen’

Als onderdeel van de nieuwe samenwerking zullen Kodak en Dataline het gezamenlijke webinar "Boosting Integration & Automation by Dataline & Kodak" organiseren met een live demonstratie van de geautomatiseerde interactie tussen MultiPress-MIS en Kodak PRINERGY. Om zo de concrete toepassingsvoordelen voor print serviceproviders duidelijk te stellen. Het webinar vindt plaats op 9 juli om 16 uur. Klanten en prospects uit de grafische industrie zijn van harte welkom om deel te nemen.

Om het webinar bij te wonen, kunt u zich hier registreren: https://attendee.gotowebinar.com/register/6423448492191083022?source=Press+Release).

Download de PDF