Dataline gaat samenwerken met Digi Groep l MDMX en Pica Media Partners

17 Maart 2023

Dataline Solutions is verheugd om de nieuwe samenwerking met Digi Groep l MDMX en Pica Media Partners, landelijke samenwerkingsverbanden van grafische bedrijven in Nederland.

Een samenwerking van sterke spelers

Robert Hartman, Piet Schmidt & Kees MouthaanDe samenwerking tussen Digi groep en Dataline is een feit: op Sign & Print Expo 2023 kwamen de kopstukken van beide organisaties samen om dit te bekrachtigen.

Dataline Solutions weet wat printmediabedrijven nodig hebben om hun processen te stroomlijnen, hun workflows te automatiseren en hun winst te verhogen. Onze hoogwaardige MIS/ERP-software MultiPress werd speciaal ontwikkeld om te voldoen aan de behoeften van moderne printmediabedrijven van elke omvang en productietechniek.

Digi Groep l MDMX is een Nederlands landelijk samenwerkingsverband dat de krachten bundelt van grafische bedrijven. Op dit moment maken 19 productiebedrijven, verspreid over Nederland, deel uit van de stabiele groep. Ze delen kennis en ervaring, innoveren, spelen samen in op nieuwe ontwikkelingen en investeren in samenwerking. Recent is er een intentieovereenkomst getekend met Pica Media Partners, een groep die 12 grafische productiebedrijven telt. De netwerken trekken samen op om toe te werken naar één duurzaam samenwerkingsverband. De meeste van de leden zijn al MultiPress-gebruikers.

Kostenloze MAS en CO2-calculatie

Deze samenwerking heeft een aantal voordelen voor elk van de leden van Digi groep:

1. In het kader van deze nieuwe samenwerking biedt Dataline Solutions kostenloze MAS-audits aan voor de leden van Digi groep. Deze gedetailleerde audit toont aan hoeveel een printproductiebedrijf kan besparen door in te zetten op automatisering door middel van MultiPress ERP/MIS, de software van Dataline. Hiermee kunnen de leden de processen optimaliseren en hun winst verhogen.
  2. Gratis CO2-calculatie: Er zijn veel carbon footprint-calculators op de markt, maar die zijn lang niet zo uitgebreid. MultiPress is de enige print ERP/MIS-software die de Europese voorschriften en richtlijnen combineert met nauwkeurige berekeningen op offerte- en orderniveau (ongeacht volume, toepassing, substraat of gebruikte productietechniek). Dit maakt MultiPress hét ERP/MIS-systeem bij uitstek voor het moderne beheer van printmediabedrijven. Het helpt de leden om een constructieve en proactieve bijdrage te leveren aan de Europese inspanningen om de koolstofuitstoot te verminderen.

"Wij zijn enthousiast over de overeenkomst. We kijken uit naar de mogelijkheden die deze nieuwe samenwerking van sterke spelers biedt."
Robert Hartman (Country Manager Dataline Nederland)

"Onze bedrijven gaan vol overtuiging voor geoptimaliseerde processen en verduurzaming. De nieuwe grafische generatie wil het zelf beter doen én de klant nog beter helpen bij hun milieudoelen. De samenwerking met Dataline is voor ons een mooie stap."
Kees Mouthaan (Directeur Digi Groep I MDMX)

Download het persbericht (PDF)

Download beeld (zip)