Dataline op C!Print 2023: "Wij tonen bedrijfsleiders hoe ze hun sign business kunnen versterken."

1 december 2022

Brugge, 1 december 2023 - Veel sign- en grootformaatbedrijven stagneren. Ze zijn op zoek naar nieuwe manieren om de productiviteit en winstgevendheid te verbeteren. Maar hoe? De marktvraag naar gedegen automatiseringssoftware blijft toenemen. Om deze brandende vragen te beantwoorden, komt Dataline, toonaangevend innovator in ERP-oplossingen voor sign- en printbedrijven, naar C!Print 2023 (stand 1A10).

"Hoe kan ik de productiviteit verhogen zonder mijn winstmarges op te offeren?"

MultiPress is ERP-software die speciaal is ontwikkeld voor de behoeften van een sign- en printproductiebedrijf. Het automatiseert je administratie en productie, waardoor minder tijd verloren gaat met repetitief administratief werk, het berekenen van prijzen en gegevensbeheer. Tot nu toe hebben meer dan 1.000 bedrijven in heel Europa de software met succes geïmplementeerd en gebruiken meer dan 10.000 mensen de software dagelijks.

Dit zijn de drie belangrijkste voordelen waar je met MultiPress van kunt genieten:

1. Administratieve vereenvoudiging: CRM, offertes, calculatie, productieplanning, facturering en expeditie gaan één gekoppelde dataketen vormen. Dit vermindert de foutenpercentages aanzienlijk en verhoogt de doorloopsnelheid van bestellingen. Het proces is volledig gestroomlijnd van online bestelling tot en met montage ter plaatse. Bovendien begrijpt MultiPress jouw sign en grootformaat business en berekent het alle kosten en de tijd van alle gebruikte druk- en afwerkingstechnieken.
  2. Productieautomatisering: MultiPress stroomlijnt niet alleen je administratie en planning. Het bewaart, controleert en repareert ook bestanden in preflight, voert impositie, tiling of andere productieoptimalisering uit. Zo worden repetitieve taken geëlimineerd, fouten vermeden en bottlenecks opgelost.
  3. Kwaliteitscontrole: de automatisering van de administratie en productie in één geïntegreerde workflow betekent een aanzienlijke vermindering van het foutenpercentage en garandeert ook productiezekerheid tot in de kleinste details.

Dirk Deroo, CEO van Dataline bevestigt: "De Europese sign- en grootformaatindustrie groeit: deze bedrijven professionaliseren in hoog tempo. Veel van deze vaak jonge en dynamische bedrijven zijn op zoek naar modulaire en schaalbare software oplossingen om hun administratie te vereenvoudigen en hun productie te versnellen," zegt Dirk Deroo, "In tegenstelling tot generieke project management software of andere pakketten voor de grafische industrie heeft MultiPress heeft de specifieke functionaliteiten en voortdurende innovatie die deze bedrijven nu en in de toekomst ondersteunen. Na implementatie ervaren onze klanten een snelle toename van hun productiviteit en winstgevendheid."

Leer MultiPress 5.4 Polaris kennen, de nieuwste MultiPress versie

Dataline lanceerde in september 2022 versie 5.4 van MultiPress onder de naam 'Polaris'. Deze nieuwste versie bevat verbeteringen van gekende MultiPress functionaliteiten maar ook een hele reeks nieuwe mogelijkheden die sign- en grootformaatbedrijven kunnen helpen.

• Bereken exact de milieu-impact van drukwerk met de CO2-calculatie in MultiPress: door middel van de algemene uitstoot van de verschillende productieprocessen en de specifieke uitstootgegevens van het gebruikte substraat én van het voorziene transport wordt de totale uitstoot berekend die je dan op offertes en orders kan toevoegen.
  • Bereken printverpakkingen: je kan het gewicht en het volume van printopdrachten met MultiPress 5.4 exacter en sneller berekenen. De primaire, secondaire en tertiaire verpakking van drukwerk kan in handige templates worden vastgelegd.
  • Exacter berekenen van transporten: in de berekening van transport zijn er een groot aantal mogelijkheden toegevoegd. Zo is het eenvoudiger om eigen transport en externe transporteurs met hun eigen tarieven en termijnen op te nemen in de calculatie, ook voor complexe zendingen of speciale formaten.
  • Meer dan tijdsregistratie: registeren is nu meer dan louter de productietijd doorgeven. De operator kan ook informatie doorgeven over het verbruikte materiaal. Bij de registratie worden dan automatisch de voorraden afgeboekt.
  • Impositie, shape nesting en andere combinaties: MultiPress biedt een reeks oplossingen voor de indeling van verschillende (deel)orders op één drukdrager. Dankzij deze exacte orderberekeningen kan de orderbegeleider de opgemaakte bestanden meteen doorsturen naar RIP’s, printers of afwerkmachines, en dit zonder verdere tussenkomst van operators.
  • Koppeling met Caldera PrimeCenter: Voor sign- en grootformaatbedrijven die hun productie nog verder automatiseren heeft Dataline een gecertificeerde koppeling met PrimeCenter gerealiseerd. PrimeCenter, de prepress-workflow van Caldera en Zünd, laat toe om verschillende productie-queues van de verschillende productielijnen voor te bereiden en te voeden vanuit de prepress-workflow. Door de koppeling met MultiPress kunnen deze nu meteen vanuit de administratie en orderbegeleiding aangevuld worden. Dit laat bijvoorbeeld toe om e-commerce-orders rechtstreeks van het bestelportaal door te sturen naar de juiste productie zonder manuele tussenkomst
  • Betalen met QR- en andere barcodes: je kan op eenvoudige wijze op elke factuur een unieke QR-code toevoegen waarbij je zelf instelt welke betaalplatformen van toepassing zijn
  • Elektronisch factureren: dankzij een samenwerking met Storecove biedt MultiPress nu een connectie met PEPPOL aan, een handige en vooral veilige manier om elektronische facturen uit te wisselen.

Gecertificeerde partners voor verbeterde automatisering

De MultiPress ERP-software is rechtstreeks gekoppeld aan veel populaire software- en hardwareleveranciers in de drukkerijsector. Dit groeiende netwerk van MultiPress Certified Technology partners stelt MultiPress-gebruikers in staat gebruik te maken van een groot aantal gestandaardiseerde verbindingen met software en hardware van derden.

Deze verbindingen omvatten:

• Prepress, workflows, RIPS en drukpersen: Agfa, Caldera, Enfocus, SwissQPrint, Zund, Canon, Mimaki, Roland, ....
  • e-Business platforms en software: Aleyant Pressero, Woo-Commerce, Magento, XMPIE.
  • Software voor boekhouding en financiën
  • Substraatcatalogi: Antalis, Papyrus, ...
  • Software voor opslag, expeditie en logistiek: Unifaun, nShift, Bumbal, ...

Door de krachten te bundelen kan Dataline Solution krachtiger oplossingen en integraties bieden aan zijn klanten, die profiteren van de diverse automatiseringsmogelijkheden die deze samenwerkingen mogelijk maken.

Dirk Deroo, CEO van Dataline voegt hieraan toe: "Dataline is al 25 jaar softwarepartner van grafische productiebedrijven. We hebben altijd voorop gelopen met innovaties en zullen dat ook blijven doen. Wij brengen automatisering naar het volgende niveau, veel verder dan de administratieve automatisering die generieke software biedt. We zullen op C!Print bedrijfseigenaren inspireren en tonen hoe ze obstakels kunnen vermijden en aan stagnatie kunnen ontsnappen."

Stand op C!Print Lyon

De stand van Dataline is te vinden op C!Print op standplaats 1A10 op 31 januari, 1 en 2 februari 2023, vlakbij de ingang in het software village. De beste MultiPress applicatie experts zullen in business gesprekken de MultiPress functionaliteit voor sign- en grootformaatbedrijven toelichten en demonstreren.

Download het persbericht (PDF)

Download beelden (zip)