European Digital Press Awards 2021: Dataline Solutions bekroond met twee prestigieuze awards

8 feb 2022

Blog Post EDP Dirk met Awards

Na het succes op de European Digital Press Awards van 2019 en 2020, neemt Dataline Solutions dit jaar niet één maar twee prijzen mee naar huis. Zo bevestigt Dataline Solutions nogmaals zijn leiderspositie als meest innovatieve ontwikkelaar van MIS/ERP-software voor printmediabedrijven in Europa.

"Ontzettend trots op wat we hier als team hebben bereikt"

Voor het derde jaar op rij ontvangt MultiPress van Dataline Solutions de erkenning van de European Digital Press als beste MIS/ERP-software voor printmediabedrijven met twee European Digital Press Awards.

Het belangrijke consortium European Digital Press (EDP) bekroonde Dataline Solutions al eerder voor de MultiPress Installation App in 2019 en de MultiPress e-Calculator in 2020. Het is dus de eerste keer dat Dataline niet één maar twee prijzen in de wacht sleept.

Dirk Deroo, CEO van Dataline Solutions, laat weten trots te zijn op de doelen die hij met zijn team heeft bereikt: "Deze European Digital Press Awards zijn nogmaals een bevestiging vanuit het werkveld dat de mindset en "DNA" binnen mijn bedrijf werkt. Ons R&D en innovatie-team zet, meer dan onze concurrentie, in op doorgedreven innovatie en MultiPress staat daardoor nooit stil. Zo hebben we inmiddels een stevige reputatie opgebouwd in Europa en blijven we zelfs in crisisjaren groeien. We zijn vastberaden om de referentie bij uitstek te blijven, met onze toepassingen hebben onze klanten nu eenmaal de tools in handen om van hun printmediabedrijf een moderne, procesgedreven en verregaand geautomatiseerde business te maken."

MultiFlow: next-level robotgestuurde procesautomatisering

De eerste innovatieve toepassing van Dataline die dit jaar in de prijzen viel, was MultiFlow. MultiFlow is een robotgestuurde procesautomatisering-toepassing (RPA) die gelanceerd werd in 2021. Deze toepassing werd zorgvuldig ontwikkeld, getest en geoptimaliseerd om de hoge kwaliteit te kunnen garanderen. En niet zonder succes: de toepassing werd enthousiast onthaald door MultiPress-klanten die de voordelen direct zagen én voelden binnen hun printmediabedrijf.

MultiFlow Demo Movie

MultiFlow maakt het mogelijk om in MultiPress een eigen workflow, of onderdelen daarvan, aan te maken in eenvoudige en overzichtelijke stroomschema’s. Die grafisch weergegeven workflow wordt daarbij geautomatiseerd op basis van regels. Daarbij worden de grenzen van de mogelijkheden opgezocht, zonder dat gebruikers in een overdaad aan opties verdwalen. Het R&D en innovatie-team van Dataline heeft als het ware een Enfocus Switch ontwikkeld om processen en flows binnenin MultiPress geautomatiseerd uit te voeren.

Met de slimme selectie van een 20-tal flows in MultiPress is een veelzijdige en flexibele basis gelegd, waarmee je een uitstekende automatisering van veelvoorkomende taken en processen binnen MultiPress mogelijk maakt. MultiFlow is een laagdrempelige oplossing: zelfs door een reeks aanvankelijk kleine stappen te automatiseren, bereik je toch direct resultaten.

De mogelijkheden om met MultiFlow digitale informatie via stroomschema’s om te zetten in automatisch ondernomen activiteiten zijn eindeloos. Ze vergen slechts creativiteit van de gebruiker – ook al omdat MultiFlow niet alleen binnen de MultiPress omgeving werkt, maar ook combinaties met externe applicaties ondersteunt.

Het Technische Committee van de European Digital Press vult aan: "De structuur van MultiFlow is reeds gekend van een aantal software pakketten in de technische workflow. Wat nieuw is, is dat dat deze structuur nu ook op e administratieve omgeving wordt toegepast. Administratie neemt de overhand in het uitvoeren van orders. Hierdoor komt de technische workflow onder controle van de MIS software. Dataline's nieuwe MultiFlow in MultiPress biedt grafische productiebedrijven een route aan naar 'lights out automation."

Ontdek MultiFlow

MAS Audit Software: glashelder overzicht van jouw (toekomstige) investeringen

De tweede bekroonde software van Dataline Solutions is de MAS Audit Software. Deze software werd aanvankelijk ontwikkeld met een zeer praktisch doel voor ogen: er was duidelijk nood aan een volledige, inzichtelijke en onafhankelijke tool die helpt om de financiële impact van alle processen van een grafimediabedrijf haarfijn in beeld te brengen.

Met de software bouw je, aan de hand van bewezen algoritmes, een onafhankelijke en zeer gedetailleerde analyse voor elk proces en subproces in een grafisch bedrijf. En dit voor elke productietechniek en voor elk administratief proces. Het doel van de MAS Audit Software is om printprofessionals zo te ondersteunen in de ontwikkeling van hun printmediabedrijf.

Blog Post EDP MAS

De analysegegevens worden vergeleken met benchmarks die Dataline heeft verzameld in de afgelopen 25 jaar bij meer dan 1.000 MultiPress-installaties. Met deze big data garandeert Dataline de precisie van de analyse. De accuraatheid van deze onafhankelijke tool wekt ook interesse bij andere grote spelers in de industrie.

De MAS Audit Software kende zijn ontplooiing in 2021: zowel Dataline Business Development experten als onafhankelijke MAS-auditeurs gebruiken de software voor business analyses. Klanten ontvangen op basis van zo'n analyse minutieus opgestelde ROI-berekeningen voor hun automatiseringsprojecten met MultiPress MIS/ERP-software. Zo weet het printmediabedrijf exact hoeveel tijd en kosten maandelijks bespaard kunnen worden door verder automatisering van hun bedrijfsprocessen.

Volgens het juryrapport van de European Digital Press is "De Dataline MAS software (...) een unieke tool om print productiebedrijven te auditen. Het helpt om de effectiviteit van print productieprocessen te vergelijken met benchmarkdata van vele vergelijkbare bedrijven. Ook kan het gebruikt worden om de meest effectieve productie-tools te selecteren bij capaciteitsuitbreiding."

Ontdek de MAS Audit Software

Over European Digital Press Association

De European Digital Press Association werd in 2007 opgericht door 6 vakbladen met een speciale focus op digitale technologieën. De uitgevers van deze 6 vakbladen, Desktop Dialog uit Duitsland, Image Reports uit Engeland en Ierland, Italia Publisher uit Italië, Plakativ/Print & Publishing uit Hongarije, ProDigital uit Spanje en Portugal, Publisher uit Zwitserland en X-media uit Oostenrijk kwamen samen om een vereniging te vormen van vakbladen met een hoofdfocus op digitale productie. Vandaag telt de EDP Association 21 aangesloten tijdschriften uit heel Europa, die 27 landen bestrijken en meer dan een half miljoen lezers bereiken (alleen gedrukte edities). Eén van de verklaarde doelstellingen van de EDP Association is gebruikers te helpen de juiste oplossingen te vinden voor hun toepassingen. Ondertussen staan de EDP Awards hoog aangeschreven op de markt en vormen ze een sterk referentiepunt. Elk jaar evalueren deskundigen uit de EDP Association de nieuwste technologieën en productontwikkelingen in categorieën zoals hardware en software, grootformaat printen, commercieel printen, industriële oplossingen, afwerking en verbruiksgoederen. De beste producten in elke categorie worden bekroond met een EDP Award. Sinds 2007 heeft het EDP consortium ongeveer 390 awards uitgereikt voor de beste technologie en productontwikkelingen - dit jaar worden daar 26 awards aan toegevoegd.

Dataline Solutions

Dataline Solutions weet wat printmediabedrijven nodig hebben om hun processen te stroomlijnen, hun workflows te automatiseren en hun winst te verhogen. Hun hoogwaardige MIS/ERP-software MultiPress werd speciaal ontwikkeld om te voldoen aan de behoeften van moderne printmediabedrijven van elke omvang en productietechniek.

Dataline werd in 1997 opgericht door CEO Dirk Deroo. Zijn visie was duidelijk: printproductiebedrijven moderniseren met automatisering, digitalisering en procesverbetering. Het administratieve proces bij een printmediabedrijf bestaat uit verschillende complexe stappen, vaak uniek voor de grafische industrie. Met algemene software die niet specifiek is ontwikkeld voor de grafische industrie is een printmediabedrijf helemaal niet geholpen. Om aan deze behoefte te voldoen, heeft Dataline MultiPress MIS/ERP software ontwikkeld.

Nu, met meer dan 60 medewerkers in 4 kantoren en een netwerk van gecertificeerde partners in heel Europa, heeft deze toonaangevende innovator in de industrie het vertrouwen gewonnen van meer dan 1.000 printmediabedrijven. Het team van Dataline is toegewijd aan het leveren van een uitstekende kwaliteit van dienstverlening en is vastbesloten om de referentie bij uitstek te blijven.

MultiPress

MultiPress is de #1 MIS/ERP software in de Europese grafische industrie, ontwikkeld door toonaangevende innovator, Dataline Solutions. Deze krachtige software combineert alle functionaliteiten die je nodig hebt om de administratie en workflow van een print en sign bedrijf vlot te laten verlopen, om obstakels te overwinnen en de toegevoegde waarde een boost te geven.

Deze krachtige modulaire beheersoftware begeleidt je van A tot Z. Klantenbeheer, offerteberekening, tijdsregistratie, productie- en jobbeheer, logistiek, kostenbeheer, dashboarding en facturering zijn slechts enkele van de vele mogelijke functionaliteiten die tijd, middelen en geld besparen in een printmediabedrijf.

Dataline heeft het vertrouwen gewonnen van meer dan 10.000 dagelijkse gebruikers op 1.000 locaties. De MultiPress-software is niet alleen geprezen door zijn gebruikers, maar heeft ook drie jaar op rij een European Digital Press award in de wacht gesleept.

Geïnspireerd door onze winnende innovaties?

Wil je meer informatie over MultiPress?

Laat van je horen via onderstaande knop!

Praat met een expert