Dataline wint de Trends Gazellen award voor snelstgroeiende middelgrote onderneming van West-Vlaanderen

22 apr 2022

Dit jaar verkiezen de Belgische economie-bladen Trends en Trends-Tendances reeds voor de 21ste keer de Trends Gazellen. In de categorie middelgrote bedrijven kaapte Dataline Holding de hoofdprijs weg als snelstgroeiende onderneming van West-Vlaanderen. Dataline mag zich een jaar lang Trends Gazellen Ambassadeur noemen.

Alle provinciale resultaten worden vervolgens ook samengevoegd in een nationale competitie. Daarbij worden de Trends Gazellen resultaten van heel Vlaanderen met elkaar vergeleken. Dataline behaalde in deze ranking de derde plaats bij de snelgroeiende middelgrote ondernemingen in Vlaanderen. Dit werd bekendgemaakt tijdens de nationale Trends Gazellen slotceremonie op 4 mei te Brussel.

Naar jaarlijkse traditie selecteert de redactie van Trends Magazine 250 Trends Gazellen per provincie. Deze snelgroeiende bedrijven (‘Gazellen’) zijn competitieve ondernemingen die een positieve invloed hebben op het ondernemersklimaat in hun regio. Trends Gazellen worden beschouwd als inspirerende rolmodellen voor andere bedrijven: ze vormen dan ook een krachtbron van innovatie en werkgelegenheid.

Dirk Deroo, CEO van Dataline voegt toe: “Ondanks de snelle veranderingen in de grafische industrie en de turbulente omstandigheden,  slagen we erin om onze Europese groeistrategie door te zetten. De Trends Gazellen Ambassadeur benoeming is een erkenning voor de vele inspanningen van het hele Dataline team.”

Over Trends Gazellen

Voor het 21ste jaar op rij stelt Trends de rangschikking op van de snelst groeiende bedrijven, onder het keurmerk 'Trends Gazellen', en dat voor drie categorieën: grote, middelgrote en kleine bedrijven. Trends Gazelle word je op basis van harde groeicijfers: groei in omzet, groei in personeel en groei in toegevoegde waarde. Het bedrijf dat de hoogste plaats in de lijst behaalt, mag zich een jaar lang Trends Gazellen Ambassadeur noemen. Alle andere bedrijven ontvangen het diploma van genomineerde Trends Gazelle 2022.

Over Dataline Solutions

Dataline Solutions weet wat printmediabedrijven nodig hebben om hun processen te stroomlijnen, hun workflows te automatiseren en hun winst te verhogen. Hun hoogwaardige MIS/ERP-software MultiPress werd speciaal ontwikkeld om te voldoen aan de behoeften van moderne printmediabedrijven van elke omvang en productietechniek.

Dataline werd in 1997 opgericht door CEO Dirk Deroo. Zijn visie was duidelijk: printproductiebedrijven moderniseren met automatisering, digitalisering en procesverbetering. Het administratieve proces bij een printmediabedrijf bestaat uit verschillende complexe stappen, vaak uniek voor de grafische industrie. Met algemene software die niet specifiek is ontwikkeld voor de grafische industrie is een printmediabedrijf helemaal niet geholpen. Om aan deze behoefte te voldoen, heeft Dataline MultiPress MIS/ERP software ontwikkeld.

Nu, met meer dan 60 medewerkers in 4 kantoren en een netwerk van gecertificeerde partners in heel Europa, heeft deze toonaangevende innovator in de industrie het vertrouwen gewonnen van meer dan 1.000 printmediabedrijven. Het team van Dataline is toegewijd aan het leveren van een uitstekende kwaliteit van dienstverlening en is vastbesloten om de referentie bij uitstek te blijven.

Over MultiPress

MultiPress is de #1 MIS/ERP software in de Europese grafische industrie, ontwikkeld door toonaangevende innovator, Dataline Solutions. Deze krachtige software combineert alle functionaliteiten die je nodig hebt om de administratie en workflow van een print en sign bedrijf vlot te laten verlopen, om obstakels te overwinnen en de toegevoegde waarde een boost te geven.

Deze krachtige modulaire beheersoftware begeleidt je van A tot Z. Klantenbeheer, offerteberekening, tijdsregistratie, productie- en jobbeheer, logistiek, kostenbeheer, dashboarding en facturering zijn slechts enkele van de vele mogelijke functionaliteiten die tijd, middelen en geld besparen in een printmediabedrijf.

Dataline heeft het vertrouwen gewonnen van meer dan 10.000 dagelijkse gebruikers op 1.000 locaties. De MultiPress-software is niet alleen geprezen door zijn gebruikers, maar heeft ook drie jaar op rij een European Digital Press award in de wacht gesleept.